19 Komen untuk "Risau"

  1. Kakak masa ke sana pun tak dapat ziarah ke Masjidil Aqsa. Mulanya masing-masing dah teruja tetapi atas nasihat pihak atas tak dibenarkan so tak pergilah kami. Kakak pun ada rasa takut dan bimbang Anim - tapi abang kata insya-allah kalau semua boleh pergi kita pun boleh tapi tak kesampaian juga akhirnya... Tak tahu akan datang. Ada keinginan juga.

    Masjid Quba, Masjid Qiblatian, Masjid Putih dsb kami pergi juga. Setiap ini ada ganjaran yg disebutkan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mungkin dah tak seketat dulu kot kak sebab banyak travel umrah dah buat pakej Umrah ziarah ke baitul maqdis. Saya belum kesempatan nakpergi kakzakie. Impiam nak bersolat dimmasjid yag dijanjikan 500 pahala.

      Padam
    2. sya pon tegin sgt nk pi sne ...solat di baitulmaqdis adalah impian sya ..mungkin blom rezeki sya lagi tpi suatu ari nanti mesti sya akn pegi...ya Allah hamba mu ini teringin sgt nk pegi ketanah israk nabi mu ya Allah...ari ini sya punya bapa sedare,mak sedare,tok,tok n bpa sedare da pi baitulmaqdis...kol 6.30 pgi nanti smpai la amman jordan ....Ya Allah teringin nyer nk ikot tpi x boleh

      Padam
    3. Niat pun dah dpt pahala. Insya Allah,dah niat, kita doa dan pasang azam. Kak doakan impian shafiq terkabul

      Padam
  2. Yang paling utama ialah tunaikan Haji sesempurna mungkin. Selebihnya itu, buat jika punyai masa dan kesihatan yang baik.

    Tapi kalau dapat semua itu adalah yang terbaik. Tanamkan azam di dada. Nanti, kalau tak mampu buat ziarah semuanya, paling tidak kita dah dapat pahala niat dan usaha.

    Muga mendapat haji mabrur nanti. Haji yang mabrur boleh dilihat apabila kita balik semula ke rumah kita!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Of course saranan ustaz untuk mereka yg dah p haji dan p umrah berkali-kali. Tapi dek kerana haji kita ni ada kuota, kena tunggu giliran, kita buat umrah, ada rezeki lagi nak buat umrah lagi, kita ziarahlah baitul maqdis pulak. Saya pun ada niat nak ke sana, cuma kos tinggi sikit..mudah2an diizinkan Allah sebelum tutup mata.

      Padam
  3. baru tengah usaha nak ke Masjidil Haram dan ke Masjid Nabawi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. pasang niat norh..mudah2an Allah permudahkan.

      Padam
  4. Makchaq pun tak terfikir pulak nak menziarh Masjidil Aqsa, bukan la sebab takut ka apa, tapi tak terfikir..

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu makchaq. kita "terlupakan" masjidil al aqsa..

      Padam
  5. salam cikgu..InsyaAllah niat di hati mmg nak menziarahi ketiga-tiga masjid. Mmg ada sedikit 'risau' jika hendak melawat Masjidil Aqsa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. bila dah pasang niat, insya-Allah, dipermudahkanNya..percayalah. risau takut mati kah, walaupun dah dijanjikan pahala 1000 orang mati syahid? saya ni teringin nak p tapi belum cukup duit...rata2 paling murah umrah ziarah baitulmaqdis+umrah dalam RM7990

      Padam
    2. Maaf, bukan rm7990 tapi umrah baitul maqdis rm8990

      Padam
  6. Assalam Anim..i wonder why baru sekarang i folow u..mean dalam followers... really wonder.. rasa macam dah lama letak. anyway... i dah buat pun.

    selalu org memang penuh dgn kerisauan.. itu lah dulu masa p kashmir. risau dan risau. sampaikan tour guide tu kata , do u believe in ALLAH.. terpana sekejap.. but now i really positive.. no more risau.. INSYALLAH.. jika ALLAH izin kan tak payah plan pun pasti akan sampai.. i pasang niat nak ke rumah ALLAH in 2015.. kedengaran agak lama.. tapi just plan. ingat nak hangkut the whole family there. termasuk mak pak.. INSYALLAH.. Anim tolong dua'a kan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yan kan dah lama follow saya, saya pun tak pernah delete tau, ada lagi kat situ..

      Insya-Allah yan, pasang niat dan azam, Allah permidahkan. Mudah2an bukan setakat rezeki yang dipohon...tubuh badan hang sihat dan kefahaman ilmu ke sana yg nak dibawa...mudah2an..amin

      Padam
  7. insyaAllah kalu ada rejeki..saya nak ketiga2 tempat tu..harap2 dipermudahkan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg penting pasang niat ...Insya-Allah!, dipermidahkan

      Padam
  8. Tima kasih tolong ingatkan kami kak.

    BalasPadam

Komen anda amat dihargai

Tazkirah

i

Kisah 2 Abdul

i