Rabu, 3 Julai 2013

Jadual Masuk Waktu Imsak & Berbuka Puasa Negeri Kedah 1434H



 "Barangsiapa yang bergembira dengan masuknya bulan Ramadhan, 
maka Allah SWT mengharamkan jasadnya disentuh api neraka"
(Hadith Nabi Sollahu Alahi Wassalam)

P/S Selain jadual masuk waktu imsak & berbuka puasa, satu benda yang penting ialah RADIO. Senang nak dengar azan waktu berbuka puasa dan menemankan si ibu juga si isteri memasak waktu sahur (sambil dengar tamat waktu imsak) Ye tak?

30 ulasan:

  1. semoga terus diberikan kesihatan yg baik nak menyambut Ramadhan...

    Kak anim amik kat mane ni,
    saya pun nak cari la untuk perak punya..
    Ya, RADIO>..mintak2 okla radio tu lamaaa da tak guna..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. biasalah, kat utara ni..senang dapat jadual waktu solat/buka puasa...
      kami tak leh ikut TV ..

      Padam
  2. Nampaknya, di bulan puasa ini akan bermula kesibukan IM mengurus buka dan sahur kami berdua.

    pastinya syunyi kerana anak-anak sudah tiada lagi bersama...

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya pulak buka puasa dan sahur dengan anak2 saja nanti

      Padam
  3. Negeri Kedah antara negeri yang lambat juga masuk waktu berbuka.

    BalasPadam
    Balasan
    1. iya...hangpa semua dah kenyang...kami baru nak buka, huhu

      Padam
  4. waktu puasa, semua orang nak dengar azan Maghrib ^_^

    BalasPadam
    Balasan
    1. ya..semua orang ambil berat waktu masuk maghrib :D))

      Padam
  5. salam.
    wah sudh ada satu jadul berbuka puasa dan imsak hee,sy baru tahu admin orangnya duduk di kedah.

    apa best di kedah? padnag besar ker? hurm...

    semoga senyum selalu dari teratak cahayacinta :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. padang besar tu di perlis.^-^

      haha...baru tau saya duduk utara ya?

      Padam
  6. waktu bersahur selalunya on tv lah . dah tv pun kat sebelah jer . jadi mudah nak tahu waktu imsak . selamat menyambut ramadhan ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. orang KL senang, boleh refer TV..
      kami kat utara, takleh lah

      Padam
    2. vee...nape takleh masuk blog vee?

      Padam
  7. kak anim boleh hntr alamat dan no tel ke zuzai96@yahoo.com.my

    mau hantar maruku daaa...ASAP

    BalasPadam
    Balasan
    1. sudah e-mel...tunggu murukunya saja..tqvm

      Padam
  8. selalu dengar kat radio..bila dah hampir2 nak buka radio kena on..

    BalasPadam
    Balasan
    1. senang kan..kat tv tu selalu utk KL saja

      Padam
  9. fifi baru nak buat entry ni.. takpe.. nanti fifi up pulak.. KL punye.. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. eloklah..senang nanti kalau bermusafir ke kl bulan posa nanti, manalah tau

      Padam
  10. Masa Ramadhan ni lah tak sabar2 menanti azan maghrib, hari biasa buat tak tau jer... (sayalah tu...hehe)
    Nampaknya saya berbuka dulu dari kak anim ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul..betul.ambl berat betul tentang masuk waktu maghrib...heee
      balik raya di johor nanti, ada peluangle buka puasa (sehari dua sebelum raya) lebih awal...

      Padam
  11. xde lagi ni kak... radio wajib ada...lg senang.. panduan azan ada je...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kak pun suka dengar dari radio je..hee

      Padam
  12. Selamat Berpuasa Kak... Tak terlalu awal kot. hehehe.

    BalasPadam
    Balasan
    1. dah dekat nih...salam ramadhan juga buat nea

      Padam
  13. Nekcik doakan semuga kita semua diberikan kesihatan yang baik dan ketabahan untuk menjalani ibadah puasa nanti...insyaallah
    untuk orang kedah jer ke???

    BalasPadam
    Balasan
    1. dapat dari surau di kedah, nekcik..

      Padam
  14. kedah ada jadual imsak n buka pose...n9 msti dh de gak kan

    BalasPadam
    Balasan
    1. kak dapat dari sebuah surau di sini..n9 takde lak, hee

      Padam

Komen anda amat dihargai

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Anim : Inilah Ceritaku 2012 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi