22 Komen untuk "Celik Hati vs Celik Mata"

  1. Terdiam sejenak, macam2 bermain difikiran. Malu, takut, sedih, kecewa, menyesal, terhina dan pedih... Mata ini celik tapi buta sebenarnya, benar kata kak Anim.

    p/s: semoga Allah memberi kemurahan rezeki, keberkatan dan kebahagiaan di dunia dan akhirat buat Kak Anim sekeluarga. Terima kasih dgn pemberian ikan pekasam. Terharunya saya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kak turut mengalirkan airmata mengenangkan diri sendiri...

      p.s..sikit je tu..tak de besar sangat

      Padam
  2. ala.. video ye.. fifi tak dapat view.. takpe.. kalau ade rezeki fifi try view dri fon..

    BalasPadam
    Balasan
    1. kena tengok fifi..betapa adik ini megatakan Allah berikan rahmat kepadanya kerana menjadikannya buta. Subhanallah..

      Padam
  3. Ya Allah... Terkedu dan luruh airmata kakak Anim...
    Sungguh satu dalam seribu pun payah nak jumpa macam ini. Kakak ni hari-hari mengajar anak-anak mengaji pun tak boleh hafaz walau sejuzuk... rasa hinanya diri ini..

    BalasPadam
    Balasan
    1. tul kakzakie...hiba sangat...dia bersyukur kerana Allah ambil penglihatannya...

      Padam
  4. rs mcm... ya allah...kerdil nyer diri iniiiii

    BalasPadam
    Balasan
    1. dia yakin dengan bantuan Allah..
      dia takut dengan penghisaban Allah..
      walhal dia buta...
      Allahu Akhbar

      Padam
  5. Allahuakbar...subhanallah...

    BalasPadam
  6. Subhanallah, terharu sangat...datang seribu keinsafan dalam diri ini...

    BalasPadam
  7. subhanallah... insaf tgk ni anim !

    BalasPadam
  8. Ya Allah kak... betapa ruginya insan yang celik mata tapi buta hati macam saya ni kak.. terima kasih kerana perkongsian ni kak...

    BalasPadam
  9. tak boleh bukak la video ni kat ofis...nnt kat rumah la tengok..

    BalasPadam
  10. ya Allah.. terima kasih dengan perkongsian ini.. rasa diri ni terlalu lemah je bila tgk video ni..

    BalasPadam
  11. Assalamualaikum wbt...
    kak anim.. betul...saya sangat setuju.. huhuhu...
    semoga jadi hamba Allah yang lebih bersyukur, Insya Allah...

    p/s: akak, sorry kita tag akak lagi...hehehe

    BalasPadam
  12. salam jumaat kak.. subhanallah.. terharunya tengok.. betapa kerdilnya diri ini..

    BalasPadam
  13. asalam Anim..orang yang buta mata ni Allah berikan hati yang terang..kita yang celik ni selalu terleka

    BalasPadam
  14. Assalamualaikum kak Anim..betul kak..sakit tuh sbnrnya mendekatkan kita pd Allah..Allah nak uji sejauh mana kita bersabar dgn ujianNya kan

    BalasPadam
  15. muhasabah diri dibuatnya.... terharu melihatnya....

    BalasPadam
  16. Allahu akbar malunya okje dengan yang celik hati walaupun buta penglihatan ni

    BalasPadam

Komen anda amat dihargai

Tazkirah

i

Kisah 2 Abdul

i