Ahad, 31 Mac 2013

JJCM dan penginapan@LIMA '13

Sebelum sambung LIMA '13 Part 2, Anim nak selit dulu di mana kami tidur malam tu dan tempat makan yang kami singgah.

Anim pernah buat entry tentang masakan kampung air tangan orang Langkawi asli di pekan Kuah ni. Gerai ni tak termasuk dalam entry Tempat Makan Di Langkawi. Makan malam during LIMA tak boleh p tempat penuh pelanggan. Siksa jiwa dan raga..huhu..Orang terlalu ramai. Kami kena bijak buat pilihan. Lagipun kata Encik Suami, kita ni orang "dekat"...boleh p Langkawi dalam sebulan dua lagi. Masa tu nak makan kat mana kat Langkawi ni, makanlah..

Gerai ni nampak biasa-biasa saja. Sekali pandang macam jual nasi campur walhal kita boleh pilih ikan untuk dimasak panas-panas. Camnapun...biasanya dimasak gulai atau digoreng saja. Kalau boleh tak naklah promote tempat ni lebih-lebih (jahatkan..). Bukan apa, bila dah terkenal..susah pula nanti nak cari tempat duduk..heee...

Dan nampaknya toke gerai ini tak terkesan oleh ramainya pengunjung yang datang ke Langkawi semasa LIMA. Harga makan malam kami masih lagi seperti kunjungan hari biasa. 1 kepala, 1 ekor ikan yang dimasak gulai serta 2 potong ikan digoreng dimakan bersama nasi panas dan ulaman ini hanya RM40/=.

Waktu tiba di sini (Kelibang), berubah wajah 2 Abduls. Spontan terpacul pertanyaan dari si Abdul kecil, "Apa kita nak buat kat sini?" . Ehh..inilah tempat kita mandi, tukar baju, solat dan tidurlah nak. Bilik beraircon, bilik air di dalam, ada TV, 2 katil bujang, 2 tilam extra, sejadah dan almari solek. Oklah ni...

Bersyukurlah nak. Kita masih ada tempat bermalam di Langkawi. Orang booked tempat penginapan berbulan sebelum. Kita ni, 2 hari nak pergi baru cari. Tengok jelah kawan-kawan abah nu. Tak dapat tempat bermalam, tak sampai hajat nak tengok LIMA.

Berbanyak terima kasih pada Cikgu Ghazail dan isterinya yang mengusahakan Ulya Homestay. Sebenarnya homestay dia dah fully booked. Namun dia sanggup pula membantu mencarikan bilik kosong untuk kami ber4. Bolehlah contact dia kalau berminat. Insya-Allah, dia akan membantu sebaik mungkin.

P/S Beruntung yang ada adik beradik, sanak saudara di Langkawi. Boleh tumpang bermalam.

13 ulasan:

  1. Kak Anim P langkawi...bestnya..=)

    Mst seronok Si Abdul 2..cuti sekolahnya terisi jugak tgk tmt org..=) Nanti ade rezeki p langkawi, ble saya usha2 homestay tu..hehee

    BalasPadam
    Balasan
    1. cikgu ghazail tu insya-Allah boleh bantu. kak pun bukan kenal, tapi dia tolong kak carikan bilik (mak anak murid dia)

      Padam
    2. Terima kasih akak kerana tolong mempromosikan homestay kami, lain kali bila dtang Langkawi silalah menginap di Ulya Homestay ...

      Padam
  2. anim..duduk bilik mahai mahai pun tak berbaloi jgk sebb bukannya nak melepak seharian dlm bilik tu..siang hari nak jalan jalan melawat sana sini..balik bilik pun utk tido jer kan...

    rm 40 utk makanan tu memang murah..sellunya restoren thai yg kapak org..mahai kemain..

    BalasPadam
    Balasan
    1. syukurlah toke kedai tak naik harga. terkejut juga dibuatnya

      Padam
  3. Sempat gak gi tgk Lima ya...sebelum ni saya dah berkira2 nak kesana gak,tapi disebab kan terlalu sibuk dengan kesana sini..maka program ke sini terpaksa di pendam kan...hahaha..bak kata anak2 saya..mak nak ke langkawi nak beli pinggan mangkuk,sudu senduk jer...hmm macam dia tau jer apa yang saya fikir kan..hhahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. kak, nak tengok LIMA kena kuat berjalan kak...sedia tempuh cabaran?

      Padam
  4. ASSALAMUALAIKUM ... ok gak . rm 40 dah boleh mkn banyak camtu .

    BalasPadam
  5. oklah rega makanan tu, not bad, !

    BalasPadam
    Balasan
    1. kita pilih baru masak..panas2...memang tersangat ok

      Padam
  6. hehe...kalau dah terdesak homestay tu pun ok gakkan anim...hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau niat nak berjalan, tak kisah itu semua. kalau datang berhoneymoon tak taule pulak

      Padam

Komen anda amat dihargai

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ Anim : Inilah Ceritaku 2012 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi