23 Komen untuk "Mee Udang Banjir...kalau sudah tersurat"

  1. rezki dan jodoh ditangan Nya....Dia maha mengetahui apa yang tersurat dan tersirat..

    BalasPadam
  2. Kat mana ni kak? SP je ke? Meriah nampak minya...
    Batuk dah ok ke? ^_^

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haah..SP lah. Fofular jugaklah tempat ni...

      P/s belum 100% sembuh...but ada kurang sikit

      Padam
  3. setuju tu kak, selain sedap. keselesaan pun penting. Ada sesetengah kedai tu..mkanan sedap tapi udara dlm kedai tu panas.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mana sedap makan kalau peluh menitik2.., cam nak cepat telan dan kuar kedai ya..
      Kak ni takleh makan dlm suasana bingit..lnak cakap punterjerit-jerit...heeee

      Padam
  4. alhamdulillah berbaloi ganjaran..sedapnya kak...kalau saya tentu bungkus bawak balik la jawabnya.. x best mkn dlm suasana bising..dgn bising anak2 lagi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mee udang ni kalau dibungkus bawa balik, lain pulak fasanya. Aromanya kurang mengancamlah ita. Kena makan kat situnjugak, panas-panas, berpeluh, heee....

      Padam
  5. Terus kembang setaman dapat makan apa yg dihajati ye Anim. Itulah kalau agak bising memang kadang buat kita tak selesa nak makan.

    p/s: Memang kalau abah yg peka dia akan selitkan setiap yg terjadi sebagai pengajaran. Apa lagi anak-anak masih perlu dididik hal-hal sebegini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bngun tidur, makan apa pun sedap kak, heee...

      amtulah kak...macam juga depa tengok cerita tanah kubur kat tv.. Kena bagitau, kalau buat macam tu, macam ni...inilah balasannya. Nak cakap sesuatu yg "ghaib" kat anak2 ni kena tengok cara jugak.

      Padam
  6. sedap,services cekap,bersih,selesa...pilihan kalua nak makan kat luar...

    BalasPadam
  7. betul tu yan pun suka makan dalam keadaan yang tenang....baru best kan...?

    BalasPadam
  8. kalu dah rezeki yer... mmg sedap sgt tu !

    BalasPadam
  9. Salam,
    Saya memang terpikat dengan entri dari Anim... Kisah biasa, aktiviti harian tapi penuh dgn pengajaran, kekeluargaan dan panduan. Cukup rencahnya...tidak terlebih atau terkurang sesedap mee udang banjir. ;)

    BalasPadam
  10. Sebagai sebuah hadis qudsi ertinya:
    Allah menyebut : aku berada di atas sangkaan hamba-hambaKu, dan aku bersama mereka apabila mereka mengingatiKu (Riwayat Muslim)

    Sebahagian riwayat lain pula berbunyi :-
    Erti : aku berada di atas sangkaan hamba-hambaKu, sekiranya mereka bersangka baik, maka akan ditunaikan, jika mereka bersangka buruk, turut akan ditunaikan ( Riwayat Ahmad, Ibn HIbban)

    BalasPadam
  11. rezeki yang sedap sangat tu...

    BalasPadam
  12. pakai hp tak leh komenlah Anim....huhu
    Alahai sedapnya mee udang banjir tu....kalau dah namanya rezeki, kalau miss kot mana pun tetap rezeki kitakan.....tapi memang betul Anim ada kalanya kita kena bagi tau anak2 sebagai pengajaran yang baik .....

    BalasPadam
  13. Alhamdulillah, akhirnya dapat juga kan..semuanya dalam rahsia Allah jua. semuga Anim sentiasa dalam RahmatNya

    BalasPadam
  14. assalamualaikum ... betul lah kata en. suami ... mudah - mudahan jadi peringatan pada saya yg masih tunggal nih ... udang tuh betul2 banjir ... meleleh air liur doh ...

    BalasPadam
  15. Mee udang banjir? Banjir kuah takpe, jangan banjir dgn udang...jaga2, kolestrol tu.
    Sbg manusia biasa kita ni, kdgkala ada juga bantahan kpd suami tetapi rata2 mengikut arahan. Lebih2 lagi mcm kakpb yg surirumah sepenuh masa ni. Isteri ni sbg penasihat, pengurus kewangan, bodyguard, chef, driver...huhu...bila ikhlas, besar pahalanya.

    BalasPadam
  16. waaa.. mmg banjir la kuahnya... slurpppppp

    mmg kdg2 suasana y tenang & damai kt leh nikmati makanan dgn baik..

    BalasPadam
  17. ehm betoi gakkan.. paling meluat gi kedai makan @ kedai per2ler orang duk bergosip .. kitani yang nak makan @ membelini rasa tak selesakan...
    nak menikmati makananpun tersekatkan...

    BalasPadam
  18. sedapnye...tp sy tak leh mkn udang....

    BalasPadam

Komen anda amat dihargai

Tazkirah

i

Kisah 2 Abdul

i