16 Komen untuk "Buat sendirilah nasi impit "

  1. brapa cwn nasi anim guna nak dpt satu dulang tu? dulang besar mana?

    BalasPadam
    Balasan
    1. 6 cawan cup beras rice cooker tu. dulang tu lebihkurang 53cm. dulang tu baru je beli, selalunya masuk dlm berbekas2 tupperware saiz besar..

      Padam
  2. Balasan
    1. jiran norh...dekat je, bandar perdana, kita mungkin pernah terserempak kat pasar mlm puteri jaya, heeee

      Padam
    2. ha ha ha..kak, kalau saya pi rumah kak, kak jamu saya dgn nasi impit ni no..

      Padam
  3. teringat emak buat nasi himpit ni bila layan makan dengan soto..... perhhhh.... nostalgia.... letak daun pisang tu kan dari dulu dah amalkan yeee.... bau nasik tu pun jadi best....

    BalasPadam
    Balasan
    1. kazman, teringat lak lontong yang dibalut daun pisang tu, alahai..nak buatle lepas ni

      Padam
  4. dulu memang buat sendiri punya..
    ingat2 lupaler pulak...
    tapi memang betoi2 impitnyer...

    BalasPadam
    Balasan
    1. tu sebab kuar nama nasi "dihimpit"..betul2..

      Padam
  5. Nasi impit yg begini memang lebih mantop Anim. Sebab dah kena lenyek semacam mestilah lembutnya tak tak terkata. Kalau makan lontong pun dulu-dulu kan org buat macam ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kat SP ni nak makan soto dan lontong, payah nak jumpa! pernah bawa lontong ke sekolah, separuh dari depa tak reti makan..huhuhu...

      Padam
  6. saya biasa buat masuk dlm plastik...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aaah,kdg2 masuk plastic. Ni kes nk cepat

      Padam
  7. Salam kenal,
    Dulu masa kecik-kecik, mak selalu buat nasi impit macam ni. Sekarang sebab dah ada yang segera, kami beli je... ^_^

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kt sp, nk cari kena p supermarket. Kedai biasa ada yg comel2 tu.
      Tu yg Kak prefer wat sendiri

      P/s tq sudi singgah dan follow

      Padam

Komen anda amat dihargai

Tazkirah

i

Kisah 2 Abdul

i