28 Komen untuk "# Rabu Yang Senyap 45: Homework"

  1. alahaiii...tersentuh hati melihatnya...

    BalasPadam
  2. ramai org susah yg pentingkan pelajaran anak2 kak...

    BalasPadam
    Balasan
    1. menulis atas lori, duduk atas tong plastik tapi tekun buat homework

      Padam
  3. Bagusnya dia, moga berjaya dunia akhirat.

    BalasPadam
  4. ilmu tak kira dimana untuk dimanfaatkan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. iya bunda...kalau tak hendak. seribu dalih diberikan:-))

      Padam
  5. "Kalau tak siap nanti cikgu marah...huhu. Kat pasar malam pun tak kesahlah...asalkan siap!.... Cikgu Anim tu garang! Kalau dia cubit...sakit woo!." - Temubual saya dgn budak tu...hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. amboi, ada teropong sakti no..heee

      p/s ikut pekeliling, bukan kata nak merotan, nak marah atau berleter pun satu kesalahan. la ni kalau tak siap homework, kita hanya senyum je.."cikgu tak paksa kamu buat"..

      Padam
    2. kalu macam tu tak payah p sekolahlah... suruh mak ayah bagi home work sendiri..

      Padam
  6. Alahai, sedihnya tengok kegigihan budak ni buat homework. Salute juga pada ibubapa yang ambil berat tenntang masa depan anak-anak walaupun hidup sendiri begitu menyeksakan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. teringat zaman saya sekolah dulu...cukup takut nak khabar kat mak kalau kena denda tak siap homework, huhu

      Padam
  7. Kalau anak anak cina mmg dapat dilihat keadaan seperti ini Anim...

    BalasPadam
  8. Ibubapa yang ada kesedaran dan anak2 pula ada kemahuan.

    BalasPadam
  9. sangat bagus sekali ^_^ sekurangnya dia ambil tahu tentang pelajaran anaknya

    BalasPadam
  10. selalunya budak yg hidup susah akan ada minat yg tinggi dlm pelajaran .

    BalasPadam
    Balasan
    1. sebab mereka ada kesedaran dan tahu diri yang mak ayah mereka tak mampu nak hanta mereka tuisyen bagai..

      Padam
  11. IM pernah jumpa mak memantau anak buat homework semada ayahnya memandu untuk ke program NGO. Anak itu sekarang sedang mengikuti jurusan kehakiman di U.

    BalasPadam
  12. Mak-bapak yg celik ilmu biasa anak pasti akan berjaya.
    Susah dulu tapi dihujungnya senang insya-allah..

    BalasPadam
  13. Bagus bapa ni manjaga pembelajaran anaknya.

    BalasPadam
  14. Alhamdullilah... sebak pulak KA jadinyer !

    BalasPadam
  15. Kadang tu ada juga mak ayah yang kurang pendidikan / kurang celik ilmu...tapi sedar diri demi untuk menaik taraf kehidupan dan pendidikan jenerasi mereka masa depan...mereka sanggup bersusah payah asalkan anak2 mereka celik ilmu dari mereka...

    BalasPadam
  16. Alhamdulillah.. terharu plak tgk pic ni Kak... harapnya semangat utk belajar tu tetap ada walau di mana2...:)

    BalasPadam
  17. bagus tu.. bapa yang prihatin terhadap pelajaran anak-anak..

    BalasPadam
  18. sejuk juga hati kita...;)
    Alhamdulillah,

    BalasPadam

Komen anda amat dihargai

Tazkirah

i

Kisah 2 Abdul

i