33 Komen untuk "Saya, ibu 7 orang anak"

  1. ooooo tepi laut best nyerrrr



    akk,kasi emel baru. emel yg akk kasi tu x lepas laa

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kanak2 riang mesti cari tempat nak mandi...

      Padam
  2. Balasan
    1. Ketam baru, manis rasanya kakcik

      Padam
  3. Wah, 7 anak sekaligus bawak berjalan! Kalau saya pun memang lagi kalut. Mulut pun dah tentu riuh. Yang ni menjerit, yang tu merengek, yang ni minta perhatian. Bayangkanlah kalau 7 orang...

    Bestnya dapat gi pantai. Bilalah HD ni sudi nak bawa jalan-jalan tengok sunset kat tepi pantai ni... penat rekomen pun takda approval lagi nih :(

    BalasPadam
    Balasan
    1. Agaknya sebab itu kakak saya (9 anak) tak pernah makan kat kedai. Bungkus bawa balik...hihi

      Padam
  4. Dah biasa layan dua anak nak layan 7 anak jadi kalut ye..
    Kakak anak 3 tapi dah biasa layan anak ramai-ramai makan tak ada masalah Anim..
    Tapi kakak percaya kalau Anim layan budak berpuluh/ratus utk belajar mesti tak ada masalah kan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Layan kat rumah/kat sekolah dengan ratusan anak lain kakzakie. Bila tiba tang mandi pantai, masing2 kena awas, suka sangat ke tengah laut. Tang makan pulak...macam2 selera. Sorang tak nak ketam, sorang tak mau udang...hihi..

      Padam
  5. bestnya....
    tahun ne tahun melawat malaysia - tapi sehingga sekarang saya belum berkesempatan bercuti...
    tahun yang sibuk dan penat buat saya... huhuhuhu... semoga ada hasilnya yang baik.. harap2 nya... Insya Allah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Huda_cuti jgn tak cuti walaupun weekend..hihi

      Padam
  6. Happy dan tenang melihat telatah kanak2 dalam pic tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kanak2 riang tak ingat masalah...heee

      Padam
  7. kak aneem tahu kan kita pun nak beranak 6-7 jugak ni.. nak ikut siti khadijah..haha..

    sorng pun dah kalut.
    dush

    BalasPadam
    Balasan
    1. haha..kak anim lagi nak 10 orang, pb..huhu

      Padam
  8. wah...meriah la 7 orang anak..tapi ketam ketaman tu sedapnyer..memang musim kan..
    1st time tau ada megi ketam..apa raasnye ye? mestilah sedap kan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. masak maggi letak seafood segar. gitu je bagi saya rasanya..haha

      Padam
  9. anak2 memang suka klu dapat picnic kan kak.. seronok tengok gaya depa..
    wahh makanan semua sedap2... hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. makan maggi, mana tak suka, hee. kat rumah takde peluang

      Padam
  10. bestnya dah lama tak pergi ke laut ^_^

    BalasPadam
    Balasan
    1. kota tinggi tu kan ada desaru, ada tanjung balau, acik...

      Padam
  11. Seronoknya main air , main pasir... pastu makan2... maggie ketam??...
    macam biasa dengar jerr....kalu tak salah dalam tv... nampak sedappp sangat tu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. tu ka bunda? saya rasa sebab seafood segar baru sedap. kalau tak, rasa maggi je

      Padam
  12. Bercanda dipasiran pantai...bukan main seronok! Tapi paling best pekena meggi ketam tu! Memang nampak menyelerakan sungguh...kalau lagu ni, bukan kata budak2...saya pun yeaayyeyy.... :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. tulah..masak maggi, letak semua bahan2 seafood. gitule...

      Padam
  13. berjalan ke Tganu memang best, makanan murah, saya dah jarang balik sejak mak takde..hu hu

    BalasPadam
    Balasan
    1. murah ke azimah. saya rasa makanan kat sp lagi murah..heee

      Padam
  14. Saya ingat saya ada 6 anak (tak termasuk 3 keguguran...kalau semua ada 9) dah cukup kalut masa kecik2 dulu, tapi Anim tentu lebih kalut dengan 7 anak utk diurus. Umur pula 6-13 tahun, bermakna setahun seorang, memang hebat!!

    Cuma bila anak2 dah besar nanti, belajar pula jauh2 dan tinggal di asrama, tinggallah ibu bapa dalam rumah yang agak sepi. Tapi yang seronoknya Anim bila anak2 dah besar dan berpeluang berkumpul sekali sekala (seperti hari Raya) memang meriah. Seperti 6 anak2 saya (berumur 15 hingga 24 tahun), bila berkumpul sekali sekala memang meriah, mengembalikan nostalgia masa kecil mereka....

    BalasPadam
  15. Tabik ngan kak anim....adik bradik sy pun 7 org...sy memg tabik la kat ibu bapa yg ade ank rmi nih...

    BalasPadam
    Balasan
    1. anak 2 je mimi. baki 5 tu anak juga tapi anak saudara, hihi

      Padam
  16. saya dah biasa berjalan dgn anak buah . kat sini ke , kat kg ker sama jer . ada jer yg nak mengekor ... hehheee ... ketam tu buat kita ngences saja lah ... huhuhuuu

    BalasPadam
  17. Hehe....tu baru jadi ibu olok olok pun dah kalut....kalau jadi ibu 7 anak betul betul tak taulah camnekan Nim.

    BalasPadam
  18. bestnya kak...teruja tengok... hehe.. kalau la jadi kenyataan kak...

    p/s setuju dgn akak...makanan di pantai timur lebih mahal dr tempat lain skrg ni..

    BalasPadam

Komen anda amat dihargai

Tazkirah

i

Kisah 2 Abdul

i