16 Komen untuk "Dialah sebenarnya pencetus ummah"

  1. salam. terharu bila tengok ibubapa Allahyarham muncul dlm pencetus ummah lps. betapa tabahnya mereka menrima hakikat kehilangan anak lelaki tunggal mrka..

    BalasPadam
  2. 'cemburu' dgn arwah cikgu...sbb syurga sedang menantinya..kita ni entah bagaimana pengakhirannya...

    BalasPadam
  3. Melihat betapa kuat dah tabahnya ibu-bapa allahyarham Ammar kita yg mengalirkan airmata. Kakak rasa nak cari 'Ammar' lagi dlm dunia hari ini memang tak mudah kalau tidak punya penjaga/ibu-bapa seperti ibu-bapa allahyarham ini..

    BalasPadam
  4. Makchaq baru tengok video ja, buku belum baca lagi.. memang sangat teruja dengan Ammar dan juga ibu dan ayahnya...

    BalasPadam
  5. kisah yang boleh dijadikan tauladan juga.

    BalasPadam
  6. tgk kt yotube hari tu mmg sedih, mak ayah dia mmg nmpk sgt tabah. Smg ammar ditempatkan dikalangan org2 beriman. Mmg bangga mak ayah dia kn dpt anak cmm dia, kita pn bangga dgn dia. Smg lbh ramai akan jd seperti "ammar" atau lbh baik lg, amin :)

    btw, salam kenal ya? :)

    BalasPadam
  7. Ya Allah! kak...sy selalu tersentuh hati bila membaca apa2 pun ttg Ammar ni...mmg betul2 kematian yang hidup... betul2 PU...
    * sy pun ada beli buku ni Kak.. hari ni sy ambil:)

    BalasPadam
  8. Melentur buluh bukan sekadar dari rebungnya...sebelum menanamnya lagi perlu dengan niat dan doa. Semoga kisah Ammar terus menjadi inspirasi dan pencetus ummah...

    BalasPadam
  9. sangat2 setuju!
    alfatihah utk arwah!

    BalasPadam
  10. lepas dia meninggal bru kenal dia.

    BalasPadam
  11. selepas Amar meninggal baru saya mengenali kisah beliu.. yg memperjuangkan agam islam tak kira walau dimana saja..

    salam perkenalan..singgah n follow sini line#271..
    keep in touch :)

    BalasPadam
  12. Bila baca kisah hidup beliau, memang terkesima. Manakan dapat mencari pengganti sepertinya kalau tidak dibentuk sedari kecil...

    BalasPadam
  13. kisah dia ni memang boleh di jadikan tauladan lah..

    BalasPadam
  14. Hey..adapun gambar dia kt bawah tu..cuba la close up sikit..tak puas rasanya.. Ammar oh Ammar..bila nampak anak baik-baik ni, tentu kita nak kenal macamana mak ayah nya..memang orang tua Ammar bukan orang sembarangan..kita semua kena belajar dan ikut jejak mereka menjadi contoh baik utk anak2..

    p/s: Kalau tak salah, Ayah Ammar orang kuat parti sebelah sana..bayangkan kalau dia tu orang kuat pemerintah, entah macamana gempak lagi berita tentang Ammar ni kan..wallahua'alam

    BalasPadam
  15. Mengenali Ammar setelah beliau tiada lagi..
    Al-fatihah...

    BalasPadam
  16. Betul tu Nim.....femes selepas ketiadaannya.....al fatihah buat allahyarham

    BalasPadam

Komen anda amat dihargai

Tazkirah

i

Kisah 2 Abdul

i