26 Komen untuk "Rama-rama besaq masuk kelas"

  1. Assalamualaikum ...
    hihihi... semua rama-rama punya pasal.
    rasa nak cari lagu ella - rama-rama... hihihi

    BalasPadam
  2. Macam-macam imaginasi kanak-kanak ni.
    Lama juga tak jumpa spesis rerama ni.
    Saya pun dulu dok caya kalau ada rerama masuk rumah mesti ada orang nak datang. Huhu..

    Salam singgah sini... \[^__^]

    BalasPadam
  3. http://madey09.blogspot.com/ follow sini..ingat etuza lagi ka...

    BalasPadam
  4. Tak ingat bila, tapi tak silap ada satu hari tu musim Rerama ni keluar banyak...
    Lepas ni kalau ada rerama tu hinggap kat kipas mau dup dap dup dap ye Nim hehe

    BalasPadam
  5. Rama-rama ni bermusim rasanya... ada satu ketika sebelum ni hari2 ada rama2 mati luar rumah... semua besar2 macam ni... sekarang dah takde...

    BalasPadam
  6. Anim.rama2 besar macam ni pernah masuk dlm tandas opis kak nah..kecoh masing2 amik gambar.. tetamu yang datang secara kebetulan..bukan sebab rerama masuk rumah.. =)

    BalasPadam
  7. Asalkan jangan kelawaq tu masuk kelas nak beritau kertas BM Lisan dan Pemahaman UPSR juga sudah bocor sudahlah... kesian kat budak-budak UPSR...

    BalasPadam
  8. Tapi dedulu memang percaya kalau rama-rama masuk tanda ada tetamu nak datang
    Sekarang ilmu dah ada kepercayaan itu kian luput dan sudah tak dipercayai lagi.

    BalasPadam
  9. haha.. rama2 yg dtng rumah kita hr tu ni..
    ni g melawat sekolah plk..

    BalasPadam
  10. Besar betul rama-rama ni. Patut murid-murid pun pakat tengok.

    BalasPadam
  11. Mcm2 la budak2 ni. Kelakar lak baca. Haha. Kak Anim sihat? Lama tak jenguk sini...

    BalasPadam
  12. kebetulan lah tu Kak officer nak datang..hehe.. takde kena mengena dgn rama-rama tu...hihi

    BalasPadam
  13. Apa-apa pun, ambil gambar dulu kemudian baru fikir apa nak buat..

    BalasPadam
  14. Di Kuantan beberapa bulan yang lepas, rama2 inilah yang bertebaran merata2. Tapi kalau di sekolah, tambah2 kelas anak2 kecil, benda yang biasa pun jadi luar biasa. Sajer kasi meriah2 sikit.Take a break la tu katanya...hehehehehe

    BalasPadam
  15. Hahaha...nak gelak pulak! Yalah, adik-adik... rama-rama ni sebenarnya kaum kerabat drakula. So kalau masuk kelas tu, cikgu orang pertama kena naik atas meja sebab yang lain seragam je pakaian, rama-rama takleh detect, dia blur. Huhuhu.... Habislah kalau saya yang jadi cikgu. Tersasar dari jalan yang benar budak-budak ni nanti :)

    Dulu selalukan dengar makmak kata rama-rama masuk rumah tandanya orang nak datang. Selalunya betul tapi yalah, syirik jangan dimulakan ^__^

    BalasPadam
  16. rama-rama tu nak tumpang belajar la tu...ataupun dia nak sekodeng sape yang bocorkan soklan UPSR tak...

    BalasPadam
  17. hehehe budak3 memang suka alihkan perhatian ..besar rama2 tu

    BalasPadam
  18. bijak laaa budak2 sekarang nie... memandai pun iyer gak... hehehe... rama-rama hisap darah yerrr... :D

    BalasPadam
  19. rasanya mmg rama2 ni beracun..bru2 ni adakan musim rama2 bnyk..spesis camni la klo x silap..debu2 dia leh sbbkan gatal2..

    BalasPadam
  20. Tu dia! Rama2 bikin kecoh satu kelas! Macam2 pula budak2 ni dapat cerita pasal rama2 ni... Nampaknya orang2 tua masih mengelirukan budak2 ni dgn informasi dan kepercayaan yg salah...

    BalasPadam
  21. Salam Singgah jgk bila ada kelapangan sikit hari ni & tq terus menyokong KA yer. mak ai kalau KA nmpk lari dulu ni hehehe

    BalasPadam
  22. hehehe mcm drakula la plak ye ;-)

    BalasPadam
  23. budak2 ni mmg banyak andaian ttg binatang ...

    BalasPadam
  24. Hahaha..rama rama besar memg org slalu kaitkan org dtg

    BalasPadam
  25. Rama2 besaq pun masuk kelas anak aku. Rama2 besar pun masok ke rumah sayo. Tibe2 pak usu saya pun datang.

    BalasPadam

Komen anda amat dihargai

Tazkirah

i

Kisah 2 Abdul

i