20 Komen untuk "Bidadara & Cara Makan Kurma"

  1. Sunnah memakan bilangan ganjil biasa di dengar tapi sunnah cara membuang biji tu tak pernah lagi dengar.

    Kak Anim pemberian dah sampai. Terima kasih.

    BalasPadam
  2. Lelaki yang menjadi suami terakhir semasa di dunia, itulah kelak yang akan menjadi suami jika sama2 menjadi ahli syurgaaa dan si isteri akan menjadi ketua pada semua bidadari suaminya..

    BalasPadam
  3. salam cikgu...selamat menanti waktu berbuka. tgh sibuk memasak ke?

    BalasPadam
  4. Salam,

    Selamat menjalani ibadah puasa. Muga Ramadhan kali ini adalah yang terbaik!

    ~insan marhaen~

    BalasPadam
  5. kurma wajib waktu sy dn keluarga bebrbuka tapi baru tau pula sunnah membuang biji kurma ni...tq kak ANIM..:)

    p/s: ole2 dah sampai..tq byk2 ya kak..sorry hr tu lmbt reply akak..

    BalasPadam
    Balasan
    1. alhamdulillah..risau je sebab Mama Rey paling lewat hantar address

      Padam
  6. untung lelaki nih . kat dunia diberi 4 , kat syurga lagi ramai bidadari . tapi bkn mdh lelaki nak masuk syurga . saya baru tahu cara rasulullah mkn kurma . thanks kongsi . saya tukar url jer anim . sbb ada masalah nuffnang . bila dah tukar url tuh , saya kena cari balik pengomen saya sbb saya tahu mrk x dpt jejak saya lagi ... maaf dah menyusahkan anim ... selamat berpuasa ...

    BalasPadam
  7. http://lagunamerbok.blogspot.com/2013/07/3-rakan-blogger-sudah-ditemui.html

    BalasPadam
  8. Salam Kak Anim,
    Pasal bidadari tu...no komen, itu hak Allah.
    Makan kurma dgn jumlah ganjil...tp setau saya nombor 2 adalah genab. Begitu detail cara pemakanan kurma...rasanya xsusah pun, boleh di buat, pahala mudah tu... :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. huhu..typing error (maklum cikgu bahasa, haha). kak dah p betulkan. nampaknya BM saja yang sedar. tajam penglihatan, heee..tqvm..

      Padam
  9. bila kak anim cerita pasal bidadara n bidadari ni, terus saya terbayangkan ....indahnya syurga...........=)))))

    saya ikut cara enSomi saya makan kurma, buang kulit..=)
    hari ni saya bagitau kat en.somi, makan kurma buang biji dari dalam mulut, ikut sunah..kami mula amalkan buka puasa tadi..mekasih berkongsi Kak Anim..=)

    tapi..tertinggal, keluarkan biji mneggunakan 2 jari..
    esok sahur perbaiki..=)

    BalasPadam
  10. tq share infor yer

    BalasPadam
  11. fifi doa sangat2 dapat suami dekat syurga.. amin..
    baru tau care makan kurma ikut sunnah.. lepas ni boleh buat..

    BalasPadam
  12. TQ sahre ni Anim OKje pun dapat pencerahan sama heehe...
    Gelak OKje Anim cakap keluarkan biji mcm sumpit tu! heehe

    BalasPadam
  13. tq berkongsi pulak ilmu yang dapat dgn semua yer !

    BalasPadam

Komen anda amat dihargai

Tazkirah

i

Kisah 2 Abdul

i