Home · About Me · Sitemap ·

Lalai sesaat......siaplah akibatnya

Tergerak untuk berkongsi pengalaman setelah terpandang satu adegan selesai bersarapan roti telur di hari ke2 Hari Raya Korban di Restoran Nasi Kandar Hussin. Sebenarnya adegan yang disaksikan itu memang melucukan...tapi bakal mengundang padah jika si malauan ada berhampiran.

 
 
Alkisah, ada cik Bedah yang sama2 bergerak ke kereta masing2 sambil menjinjing bungkusan makanan yang nak dibawa balik menyeluk beg tangannya untuk mencari kunci kereta. Seluk punya seluk, zip depan dibuka, zip belakang dibuka...masih tak ditemui!!! 

Anim yang sudah berada di dalam kereta menantikan Encik Suami yang stop di kedai menjual suratkhabar leka memerhatikan gelagatnya.Diletakkannya bungkusan makanannya di atas boot kereta dan operasi mencari kunci masih diteruskan. Kesian Anim lihat...kepala cik Bedah dah nak masuk dalam handbagnya..kuis sana kuis sini...last-last cik Bedah tonggengkan handbag itu di atas boot keretanya. Haah...wah...ni dah kes berat!! Hihihi...nampaklah segala "harta karun" yang keluar! Tapi...memang berhasillah...

Nasib baiklah bandar SP ni selamat kot dalam fikiran cik Bedah. Jangan cik Bedah...malang tak berbau. Tak pasal2 ada malaun yang kebas handbag cik Bedah tu kerana terpesona dengan kekalutan dan tindakan kurang bijak cik Bedah waktu itu. Meh Anim kongsi cara yang Anim lakukan bagi mengelakkan masalah yang sama berulang.


Kita orang perempuan ni memang tak boleh lari dari handbag. Sebab disitulah segala khazanah kita ditempatkan. 

Kalau kita berseluar...memang biasalah letak kunci dalam seluar. Tapi kalau berbaju kurung lengkap...cik Bedah kena displinkan diri. Kalau ada zip di belakang bag, biasakan yang itu tempat letak kunci kereta. 

Dalam handbang kan banyak compartment. Disiplinkan diri...handphone atau purse ada tempat masing2 yang tetap. Benda lazim yang dilakukan..lama2 jadi tabiat. Jadi, tak ada masalah bila mencari handphone, kunci kereta atau purse di dalam handbag.

P/S Masalah problemnya...orang pompuan ni banyak handbag.

Artikel berkaitan:

Belum ada komen untuk "Lalai sesaat......siaplah akibatnya"

Catat Ulasan

Komen anda amat dihargai