Home · About Me · Sitemap ·

Siaran Langsung Tanyalah Ustaz@Raudhah DiHatiku

 Assalamualaikum wbt.....

Jam 7 pagi, kami 4 beranak dah ada di booth Raudhah bersama-sama dengan warga SP (Sg Petani) yang lain untuk mengikuti siaran langsung rancangan Tanyalah Ustaz. Encik Suami yang tiba rumah malam tadi pun kena angkut. Mula-mula dia kata kita tengok kat TV sajalah. Mem dia kata, TV lain...live lain. Macam dalam masjid jugak. Lebih fokus, tak de gangguan seperti duduk bersandar, berlunjur kaki di rumah.

Pagi ini, Tanyalah Ustaz yang menampilkan Ustaz Amran Yusof, turut menjemput Exco JK Agama Kedah, YB Dato Mohd Rawi.

Mula-mula Anim duduk bersimpuh di lantai. Bila penonton semakin ramai memenuhi kawasan dalam booth, kerusi disusun pula di belakang, apalagi larilah ke belakang. Lenguh bersimpuh...nak menulis pun susah. Bila duduk atas kerusi...lebih selesa dan suara Ustaz dan tetamu pun lebih jelas. Nak menyalin nota kuliah pun senang.

Gelihati pulak bila dapat mesej dari geng bas sekolah.
Muka kak Anim nampak jelas kat TV...
Hahaha, malu pulak bila depa tahu kami 4 beranak dok berkampung di Amanjaya ni. Ala, bukan selalu jumpa program seperti ini. Hampir 6 tahun dok SP, ini kali kedua program Islamik diadakan. Kalau tak silap yang first. Karnival Halal Kedah, dua tahun lalu.

Habis program Tanyalah Ustaz, kuar p cari breakfast. Balik rumah sekejap, sidai kain, membuang apa yang tak perlu dan sebagainya kami mai Amanjaya semula, Kali ni payah sikit dah nak cari parking. Tak tahulah petang dan malam penutup nanti.

Jam 10.30 pagi dah ada semula di booth Raudhah. Kali ni kami berpisah mencari haluan masing-masing. Anak-anak berada di booth Bananana, mak pak lak...p kat booth  nile...


 Booth kegemaran Anim ni ramai makcik dan pakcik..samalah dengan I

Salam Mualaf bersama Derrick Fernando@ Mat Derih. Dia yang berasal dari Panama ,dan fasih berbahasa Melayu telah 8 tahun berada di Malaysia.Ralit mendengar cerita bagaimana dia dari seorang yang asalnya free thinker boleh memeluk agama Islam. Dok bayang Panama...dekat2 Costa Rica, Brazil nu..Masha Allah.

Derrick@Mat Derih ni kalau nak tahu, pernah memenangi Piala Pidato Antarabangsa Bahasa Melayu 2014. Kata Mat Derih (atau nama Islam yang diberikan JAIS katanya, Mohd Zhafri Shahir) kalau nak tengok talk show yang sedang diusahakannya bersama rakan berbangsa Cina. boleh p ke laman You tube dengan menaip Salam Hari Ahad:-))

Pagi tadi bersama Ustaz Amran Yusof di Tanyalah Ustaz. 11 pagi sekali lagi bersama Ustaz di Halaqah bersama Da'i Tajdid dan Da'i Azam. Ustaz ni orang Kuala Ketil rupanya. Dalam Halaqah, Ustaz sentuh tentang 6 hak seorang Muslim terhadap Muslim yang lain. Nanti Anim share ya, in sha Allah.

Jam 12.30 tengahari. Lapaq ayaq..lapaq perut. Sebaik kami keluar booth Raudhah, ternampak kelibat 2 Abdul bergerak keluar dengan hadiah permainan di booth Bananana. Jom balik berehat, makan dan solat Zuhor di rumah dulu. Sat lagi, mak pak nak keluar lagi. Hangpa dok rumah saja noo..

Ustaz Sharhan Shafie jam 2 petang dan Ustaz Kazim Elias jam 4 petang....menanti kami.

P/S 1st time buat di Utara. Sambutan luarbiasa dari penduduk Utara (Kedah, Perlis dan Penang).Tahun depan mai lagi noo.

Artikel berkaitan:

11 Komen untuk "Siaran Langsung Tanyalah Ustaz@Raudhah DiHatiku"

  1. tanyalah ustaz pagi tadi memang best, ustaz pun jenis pandai selit humor.. "ustat start kereta nak bagi panas enjin, dengan ustat2 sekali panas.. tunggu isteri bersiap lambat sangat.."

    BalasPadam
  2. Ada juga buat live kekadang di dini tapi saya tak pernah pergi melainkan kalau boleh letak kereta depan stage..hik!

    BalasPadam
  3. Tak sia sialah pegi awal pagi, balik kejap, datang semula.....muka masuk TV ye Nim hihi.... Kita tak pernah lagi mai tempat gini, cik abe malas bersesak nak parking, kita ok jer hihi...
    Dah kuar TV yeh Nim.....rugilah pulak tak dpt tengok geng blogger huhu

    BalasPadam
  4. untung sekali dpt tgk secara live...seronoknya

    BalasPadam
  5. Laaa... Anim masuk TV ke? *_*

    Bukan main seronok dapat pergi pagi, petang siang malam ya. Bukan selalu ada pun, memanglah kena kejar mana dapat. Ustaz yang ada pun best-best.

    Nasib baik Anim masuk booth yang makcik-makcik je suka, kalau pi booth yang sama dengan anak-anak, itu lagilah nasib tak baik, Anim ~_^

    BalasPadam
  6. ustaz yg dijemput pun hebat2 tu . utglah dekat je dgn rumah ... senang2 nanti share lah di sini ...

    BalasPadam
  7. rugi saye tak tengok.. saye ni kurang sikit tengok tv..

    BalasPadam
  8. dulu company ada jg join program raudhah ni n siap bukak booth lg tp pastu da x join lg... kalau ada apa2 prog sekitar kl pasti kami kena trn ;-)

    BalasPadam
  9. kalo p SP mesti jjcm je hehehe.. bagusla buat program macam ni selalu..

    BalasPadam

Komen anda amat dihargai