Home · About Me · Sitemap ·

Dia yang meninggalkan kami...


Assalamualaikum wbt....

Hampir setahun bersama, dia yang membantu, memberi idea baru dan memotivasikan diri akhirnya meninggalkan kami. Bukan kerana habis dah program...tapi si cantik manis ini kini mendapat job baru, menjadi trainer di salah satu lagi program KPM. Sedih jangan cakaplah. Kami ada setahun saja lagi untuk tamatkan program...please..please...don't leave me, Marta. (Boleh refer sini )

Teringat sportingnya Marta menyarungkan dress (jubah) yang dibelikan untuknya khusus untuk majlis Sambutan Hari Raya 2014 di sekolah. Terkejut kami bila melihat dia muncul dengan memakai shawl yang dia cari sendiri!!

Patah tumbuh hilang berganti. Namun yang pasti....yang tumbuh dan berganti belum tentu sama dengan yang pergi. Kena ambil masa menyesuaikan diri, memahami rentak dan cara orang baru bekerja . Yang pasti target tetap sama....manfaat yang diperolehi adalah untuk anak didik di sekolah.

Almaklum, mentor baru kali ini dari Afrika Selatan pula...

P/S  Orang sibuk sebenarnya tidak cekap, orang yang cekap sebenarnya tidak sibuk. Orang yang sibuk selalunya nampak bising, orang yang bekerja biasanya diam-diam saja..huhu.


Artikel berkaitan:

8 Komen untuk "Dia yang meninggalkan kami..."

  1. Salam,

    tak per Anim, jangan sedeh2...InsyaAllah panjang umur pasti berjumpa lagi...

    BalasPadam
  2. oohh...dapat minah Afrika pulak ya hehe

    BalasPadam
  3. tak ada yang kekal dalam dunia ini. kalau tidak orang tinggalkan kita, kita akan tinggalkan orang lain...

    BalasPadam
  4. sukadengan pesanan tu . mmg betul . klu nak buat kerja x perlu ada alasan . klu dah malas maka timbullah berbagai alasn ...

    BalasPadam
  5. lepas ni takde dah cerita Marta..suka baca pasal dia.

    BalasPadam
  6. Laaa Marta rupanya yg bershawl ....pandai pulak dia membelit Nim hihi...

    Gitulah adatnya Nim, berjumpa dan berpisah adalah lumrah

    BalasPadam
  7. Oh, dah berpindah rupanya Martha! Takpalah Anim, yang patah tumbuh, yang hilang berganti walaupun pasti tak sama :) Moga dengan mentor baru ni, lebih banyak kenangan dicipta dan membantu pembelajaran anak-anak di sekolah Anim.

    Ya ke orang tak sibuk cekap? Maknanya memang saya cekaplah! Sambil bekerja sambil berblogging. Ke curi tulang? Hahaha....

    BalasPadam
  8. cantik marta pakai shawl..
    takpe kak.. masing2 ade kelebihan sendiri..

    BalasPadam

Komen anda amat dihargai