Home · About Me · Sitemap ·

2012 berlalu pergi, jodoh pun tak panjang

Entry malam ini semuanya mengenai KERETA.

31.12.2012...sepatutnya Anim duduk di rumah saja. Maklumlah esok, kami di Utara akan memulakan persekolahan sesi 2013. Thomas, jurujual kereta di Auto City (pusat jualan bermacam jenama kenderaan di Juru) minta Anim membawa si Hitam hari ini kerana esok Penang cuti, JPJ Seberang Jaya tutup katanya.

31.12.2012, Selamat Tinggal Si Hitam. Dia dilepaskan dengan berat hati petang tadi. 4 tahun setia dan berkhidmat dengan cemerlang, apakandaya jodoh kami tak panjang. Perjalanan ke Kuala Selangor tempohari adalah aktiviti merayap terakhir dengan Si Hitam. Nampaknya lebih 2 minggu ni...terpaksalah Encik Suami menumpang sesiapa untuk ke ofis @ menunggang motosikal tua yang selalunya digunakan ke kedai atau surau terdekat. Semoga kehadiran "orang baru" pada 2013, menjadikan pemanduan yang lebih selesa buat kami ber2 yang bertambah usia dan perjalanan "menyejukkan" buat 2 Abdul kerana sering mengadu "kepanasan" duduk di belakang sebelum ini.

Selesai semua urusan, kami meminta bantuan seseorang untuk menumpang balik ke SP. Bertolak balik dalam hujan gerimis. Serentak dengan orang Penang balik kerja. Kenderaan bergerak perlahan. Menoleh ke laluan bersebelahan. Masya-Allah, kemalangan kereta yang baru saja berlaku. Kereta menghentam lori yang berhenti di tepi lebuhraya. Tak tahulah apa nasib penumpang hadapan kereta tersebut. Dah masuk bawah lori dah tu...Kasihan.

Tak jauh dari situ, laluan kami pula jammed panjang. Ternampak sebiji tayar tersadai di tengah lebuhraya. Kemalangan lagi!!!

Rasa-rasanya baru saja berlaku kerana masih belum ada bantuan dari mana-mana pihak. 2 biji kereta dalam parit tu. Tak silap satu Proton Wira dan satu lagi Toyota Wish. Remuk keadaan kedua-dua kereta .

Apalah nasib pemandu dan penumpang kereta itu agaknya...

Kami sangkakan 2 kenderaan itu saja. Rupa-rupanya tak jauh dari situ, ada satu lagi kereta termasuk dalam parit juga. Kali ni kereta Volkswagen Polo pulak. Dok fikir macamana kemalangan ini terjadi. Bukan jalan kampung, jalan lurus...Dan bertambah sangsi kerana diseberang jalan (bertentangan tempat accident) berkerumun pulak orang berhenti. Mungkinkah pemandu atau penumpang mana-mana 3 kenderaan tersebut tercampak diseberang jalan? Saspen...kena tunggu berita selanjutnya di paper esok hari nampaknya.

P/S Ngeri pulak bertemu 2 kemalangan kereta di kiri dan kanan highway penghujung 2012 selepas Anim menyerahkan Si Hitam petang tadi. Sorrylah..tajuk entry bikin saspen. Selamat Tahun Baru 2013.

Artikel berkaitan:

10 Komen untuk "2012 berlalu pergi, jodoh pun tak panjang"

  1. Balasan
    1. Tq norh. Selamat tahun baru 2013 utk norh..

      Padam
  2. mungkin sbb keadaan cuaca kut...jalan licin dek hujan tk berenti2..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila tengok tayar sampai tcabut, macam bawa laju je...race kot

      Padam
  3. Alhamdulilah..tahun baru kereta pun baru ye!! Rezeki kan!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak sangka secepat ini...ingatkan tunggulah masuk tahun baru baru nak uruskan..heee...alhamdulillah nekcik

      Padam
  4. Balasan
    1. Kereta baru kat kedai huda...tapi dah lama kat jalan, hahaha...

      Padam
  5. selamat tahun baru kak..tahun baru dgn kereta baru la..

    paling tkut klo tgk kmalangan depan mata

    BalasPadam
    Balasan
    1. Selamat thn baru 2013 buat lya..
      Memang berdebar-debar bila nmpk accident dpn mata
      Takut ternampak yg mgerikan...

      Padam

Komen anda amat dihargai