Home · About Me · Sitemap ·

Ya Allah...GEGARAN itu kurasakan 2 kali...

Dalam jam 4 lebih (dekat2 jam 5 petang), terasa seolah-olah TV di hall bergegar. Eh, apasal lain macam ni. Encik Suami yang berada di bilik air keluar dan antara dengar tak dengar dia bersuara "Abah rasa darah abah naik lagi. Abah pening, pusing, tak stabil". Anim beranggapan dia kepenatan memandu dari SP selama 4 jam. Anim suruh dia rehat sekejap di sofa.

 Sebaik saja anak-anak turun untuk ke swimming pool, Anim terdengar "sok sek sok sek" tentang gegaran. Anim dapat rasakan ada sesuatu yang tak kena. Anim terus google "earthquake" di handphone. Tu dia......berita earthquake di Indian Ocean..bertepatan dengan waktu kami "pening dan pusing" di bilik kami di Tingkat 2. Tak dapat Anim bayangkan "chaos" yang berlaku di Banda Acheh, di Phuket, di Krabi, di Pha Nga dan tak terlepas area Penang dan Kota Kuala Muda, Kedah sewaktu tsunami 2004 dulu.

 "Ketakutan" kami berasas. Kami kini berada di tempat tinggi. Baru tiba jam 3 petang tadi.

Jam 6 lebih, sewaktu berada dalam bilik untuk berehat...terasa gegaran sekali lagi.Kali ini lebih pendek. Encik Suami dah semacam. Terus kerahkan anak2 yang sedang mandi segera keluar dan bersiap. "Kita turun bawah" katanya.

P/S Terasa betapa kerdilnya diri. Terperangkap begini...tak boleh ke mana-mana. Tak dapat dibayangkan "kekecohan" mereka yang berada berhampiran dengan kawasan gempa. Allahuakbar!!!!

Artikel berkaitan:

1 Komen untuk "Ya Allah...GEGARAN itu kurasakan 2 kali..."

Komen anda amat dihargai