Home · About Me · Sitemap ·

Krabi-Phuket Amazing Tour Day 3 : Malam di area Patong Beach

Dari bilik penginapan kami...ternampak kubah masjid dalam jarak 500m. Azan Maghrib jelas kedengaran. Tak dapat nak gambarkan perasaan di dada mengenangkan adanya masjid berdekatan dengan kawasan yang dipenuhi pelancong Barat.

Dibawa ke gerai Kusuma Seafood di laluan sibuk menuju Patong Beach. Dan sekali lagi..Nan bertindak pantas buat tempahan makan sebelum tiba. Makanan sudah tersedia sebaik kami turun van. Kata Nan, minggu lepas seorang tokoh politik pembangkang Malaysia makan di sini bersama ahli keluarganya. Ho..ho..tak berani letak nama dia di sini.

Atas permintaan anak-anak yang dah jemu menu ikan, menu kali ni berasas udang, ayam dan daging. .

Baru hari ni dapat pekena teh tarik (yang manissss). Depa letak gula gak ke? Kat Thailand ni, depa guna "black tea"...nampak hitam pekat teh o panasnya...

Terkejut plus tersangat gembira bersua teman sekampung di Pt Yaani, Maizura yang turut bercuti bersama ahli keluarganya. Dia berkonvoi 3 kereta dari Batu Pahat. Sapa sangka...kami bersua di Phuket!!! Lupa nak bergambar dengan 4 anak daranya...2 darinya juga merupakan bekas anak murid Anim 5@6 tahun yang lalu.Bila Mai cerita dia ke Phi Phi Island..wah berkobar-kobar nak masukkan dalam list trip akan datang...huhu (Gambar disnap oleh Uddin...haiyaa..blur semacam)


Lepas makan, Nan turunkan kami di hadapan Hard Rock Cafe, Phuket. Tujuannya...biar kami dapat jalan-jalan cuci mata balik ke bilik penginapan. Suruh dia ambil boleh (telefon)..naik tuk tuk pun boleh.


Mat Salleh ni dok sini bukan 4,5 hari macam kita..ada yang berminggu dan berbulan! Minum depan public..perempuan..bebas buat apa sahaja asalkan depa tak ganggu ketenteraman awam.
 

Dahle tu...moh kita balik. Bagus juga anak-anak request naik tuk tuk. Murah je..30 Baht satu kepala.

Bukan apa...mak anak yang terlebih xcited naik tuk tuk...Aduh...bukan main laju, menyelit-nyelit lagi.

P/S  Kita dapat mengawal dan membentengi anak-anak bila mereka ada berdekatan kita.. Bagaimana nanti bila mereka ingin terbang sendiri ? Dapatkah kita menjaga dan mengawasi mereka setiap saat dan ketika?Itulah yang dirisaukan....

Artikel berkaitan:

3 Komen untuk "Krabi-Phuket Amazing Tour Day 3 : Malam di area Patong Beach"

Komen anda amat dihargai