Home · About Me · Sitemap ·

Gunakan Kesempatan Yang Masih Diberi...



 Bismillahirrohmanirrohim......

Menggetar perasan, terkesan di sanubari “5 Minit Aje” Halaqah Sentuhan Qalbu TV9 kelmarin amat menginsafkan.
Tak perlulah Anim huraikan isi sentuhan kalbu di atas. Namun airmata tidak tertahan-tahan mengenang kelemahan diri bila jurulatih kecerdasan, emosi dan spiritual mengucapkan...

"Demi masa...sesungguhnya manusia itu benar-benar dalam kerugian. Maka sekarang bayangkan kalau masa itu telah berhenti. ..tiba-tiba diri kita kembali kepada Allah..tiba-tiba anak-anak kita diambil lagi oleh Allah. Sementara tak ada lagi kesempatan untuk mendidik anak-anak kita. 
Maka sekarang tolong bayangkan tuan puan pada hari kemudian. tolong bayangkan padang Mashyar. Ketika itu kita melihat bagaimana anak-anak kita berjalan di padang Masyhar. mata mereka yang buta.... tak mampu melihat. 

Lalu kemudian bayangkan tuan puan ketika itu kerana dosa-dosa yang dilakukan anak-anakmu yang tidak pernah dibimbing, dididik olehmu selama ini, mereka akan dilemparkan ke neraka jahanam tetapi ketika itu sebelum anak-anakmu dilempar  ke neraka jahanam, anak-anakmu berkata :
"Ya Allah sebelum kau lemparkan kami ke neraka Ya Allah,itu ayahku Ya Allah, itu ibuku Ya Allah, 
seumur hidup mereka, mereka tak pernah mendidikku tentangMu, Ya Allah... mereka tidak pernah mengajarkanku tentang Mu, Ya Allah .....mereka terlalu sibuk dengan dunia...Ya Allah, maka sebelum Kau lemparkan kami ke neraka Ya Allah, LEMPARKAN TERLEBIH DAHULU ORANGTUA KAMI, Ya Allah"


P/S Betapa beratnya amanah yang dipikul oleh ibubapa

Artikel berkaitan:

Belum ada komen untuk "Gunakan Kesempatan Yang Masih Diberi..."

Catat Ulasan

Komen anda amat dihargai