Home · About Me · Sitemap ·

Berhati-hati Terima Panggilan


Anim terima panggilan telefon di sekolah. Pemanggilnya memberitahu yang nama Anim tersenarai pendek dalam kursus perikanan anjuran Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani.

Bila bertanyakan kaitan Kementerian Pelajaran denganKementerian Pertanian pulak, pemanggil memberitahu kerajaan negeri Kedah sendiri yang beri nama Anim (dan kakitangan kerajaan lain, katanya) kepada pihak mereka dengan tujuan membolehkan kakitangan kerajaan mencari pendapatan sampingan. Ooo...ada macam bau nak kena goreng!

Walaupun waswas, Anim masih lagi melayan panggilan ini. Tambahnya kursus akan diadakan di Golf Country Club, Jitra. Anim boleh bawa pasangan dan akan diberikan no.rujukan untuk kemasukan percuma kerana kursus ini katanya akan dikenakan bayaran RM350.   

Setelah mengambil nama pasangan dan bertanyakan pendapatan isirumah, si pemanggil mengatakan Kementerian Pertanian juga menyediakan subsidi untuk peserta yang pendapatan isirumah dibawah RM15 ribu ringgit. Dia juga berjanji akan memberikan no.rujukan melalui sms keesokan hari).

Bila called Encik Suami tentang hal ini, kesimpulannya:

1. Sah--sah pemuhung. Mana ada Kementerian Pertanian buat kursus untuk kakitangan awam cari duit sampingan. 
2. Ni sepupu sepapat dengan ke ternak ikan keli, ternak lintah, ternak cacing dan macam-macam lagi dan sampai la tak nampak hasilnya..
3. Tarikh diberi, JUMAAT. Hallo...cuti hujung minggu kat Kedah, mana mungkin kakitangan Kementerian Pertanian bekerja.
4. Kursus perikanan untuk cikgu anjuran Kementerian Pertanian? Huarghhhh..
5. Kalau dari awal pemuhung...sampai kesudahnya membohong nanti...

P/S    Terima undangan berserta no.rujukan kemasukan percuma melalui sms keesokan harinya.Sorrylah...I'm not coming.

Artikel berkaitan:

Belum ada komen untuk "Berhati-hati Terima Panggilan"

Catat Ulasan

Komen anda amat dihargai