Home · About Me · Sitemap ·

Jalan-jalan@Tanjung Dawai

Si Abdul dah tak keruan bila diberitahu family Johor nak ke Tanjung Dawai setelah melawatnya di hospital. Merayu-rayu nak ikut. Kesian la pulak. Dah 4 hari duduk terbaring atas katil. Sepanjang hari ni, tak muntah lagi.(Nurse memberi keizinan dengan syarat pulang semula ke wad sebelum 9 malam)

Kami ke bangunan Arked Mara dulu. Tempat favourite dituju..gerai Kak Ta, No.18. Toke dia boleh lebih kurang. Tak dapat nak ambik gambar hari ni sebab....dah macam sardin gerai dia. Berhimpit-himpit. Beli sedikit ole-ole untuk Gee bawa balik ke Bangi dan emak untuk dibawa balik ke Johor.

Kemudian, 6 petang dah ke Ikan Bakar Mak Njang. First time bawa emak, adik lelaki bujang, Gee (adik perempuan) dan 2 anak saudara Anim ni

Cuti Raya Cina lah katakan. Orang punyalah ramai...Dari nampak batang hidung di sini...sampai gelap dah baru dapat makanan. Tak apa...Fahmi, Farah, dan 2 Abdul sibuk nak main layang-layang tepi laut. Anim, emak, Encik Suami, Gee dan Wan ada banyak topik yang dibualkan. So...tak terasa menanti. Yang pasti, time cuti2 dan orang ramai lebih dari kebiasaan ni. 

Cara yang sering Anim lakukan di sini untuk memastikan tak menunggu terlalu lama ialah:
1) Encik Suami terus pilih ikan/udang/sotong di hadapan restoran
2) Anim bawa family cari tempat duduk sesuai dan pastikan clue/nama/no.meja
3) Pi tolong Encik Suami..tentang menu yang dikehendaki, bakar ke..goreng bertepung ke...Bagitau meja/pondok kat adik yang menimbang di bahagian ikan tersebut.
4) Pelayan akan ambil order makanan lain (nasi, Tomyam, sayur dan sebagainya) serta minuman di pondok/meja kita. Pastikan order betul2 @ cukup. Kalau order kemudian...jenuh menunggu.
5) JANGAN tukar meja/pondok sebelum makanan/minuman tiba.

P/S Simpati kat keluarga di pondok sebelah...sehingga kami selesai solat Maghrib (ada surau) dan nak berangkat balik..belum ada makanan atas meja mereka.

Artikel berkaitan:

Belum ada komen untuk "Jalan-jalan@Tanjung Dawai"

Catat Ulasan

Komen anda amat dihargai