Home · About Me · Sitemap ·

Satay Kajang Hj.Samuri

Sebut je satay...mesti tergambar Satay Kajang. Apatah lagi nama yang dah gah tersohor..Satay Hj Samuri.  Sejak keluar dari Selangor, tak pernah lagi kami ke Kajang menikmati Satay Kajang Hj Samuri. Maklumlah....bisnes Satay Kajang Hj Samuri kan dah jadi franchise. Mana-mana boleh jumpa. Kat Hentian Rehat ada.....kat SP pun ada. 

Berkesempatan singgah di Restoran Satay Kajang Hj Samuri di Kajang selesai berkursus dan perjumpaan Umrah bersama Andalusia Tour tempohari.

Secara jujur...kalau nak menikmati sate yang 1st class (citarasa Anim sekeluarga)..hebat lagi penangan  Sate Wak LanSatay dagingnya cukup empuk dan berperisa. Kuah satay pun sedap. Cuma banyak perkara yang membezakan antara keduanya. 

Anim cukup kagum dengan perubahan dan kemajuan yang berlaku di Restoran Satay Kajang Hj Samuri di Kajang. Tak hairanlah, restorannya tak putus-putus dikunjungi pelanggan..baik Cina, Melayu mahupun pelanggan luar negara. Kami pun "lunch" dengan satay...hahaha..

Sistem "bayar dulu baru makan" di kaunter pesanan amat memudahkan dan membuatkan pelanggan tidak menunggu lama. Dari kaunter order, link pula ke kaunter minuman. Elok saja pelanggan selesai membuat pesanan dengan memberi nombor meja, minuman pun tiba. 

Selesai makan, satay yang telah diorder untuk dibawa pulang boleh diambil di kaunter yang disediakan. Begitu efisien sekali. 

Harap-harap, suasana dan sistem begini dapat diterapkan di  Sate Wak Lan untuk bersaing diperingkat nasional. Satay sedap sekalipun tapi kalau layanan dan sistem pengurusan lemah, malas pula pelanggan nak datang. Lagi-lagi orang jauh macam kami ni...sesekali balik...ada "kenangan pahit"...adoooi, tobat nak pergi lagi.

P/S Macamana sekalipun....sate Wak Lan memang superb!!!

Artikel berkaitan:

2 Komen untuk "Satay Kajang Hj.Samuri"

  1. Baru jer upload gambar2 masa makan kat satay hj samuri branch shah alam baru2 ni. Satay nye bolih la tahan 70sen sebatang tapi kuah dan sambal dia yang lain dari yang lain. Senang2 tu singgah la yer blog saya kat www.blogmakanbest.blogspot.com topik pasal review tempat2 makan menarik yg saya pegi....nanti jgn lupa follow yer blog saya TQ TQ TQ

    BalasPadam

Komen anda amat dihargai