Home · About Me · Sitemap ·

Anak Angkat Si Bapak Angsa

Sejak Si Bapa Angsa kehilangan pasangannya [ di sini ] dan Encik Suami mencarikan teman baru 3 anak itik Mascovy untuknya....pengalaman baru kami perolehi.


Itik-itik Mascovy yang dibeli sejak kecil mungkin menganggap si Bapak Angsa ini ayahnya. Si Bapak Angsa ni pulak mungkin beranggapan 3 ekor itik Mascovy ini adalah anak-anaknya. Bila si Bapak Angsa berdiri.....ketiga-tiga ekor itik ini akan berdiri. Kalau dia duduk berehat-rehat, samalah juga perlakuannya. Pendekata...perlakuan si Bapak Angsa akan ditiru oleh ketiga-tiga anak itik Muscovy ini. Kali ini....si Bapak Angsa tidak lagi mematuk-matuk lagi "anak-anak angkatnya" itu. Wah....seronoknya melihat mereka persis satu keluarga. 

Teringat cerita kanak-kanak the ugly swan yang dieramkan dalam keluarga itik. Bagaimana sedihnya si anak angsa putih yang hodoh dikalangan "saudara" itiknya. Kali ni...si bapa Angsa mesti confuse...awatlah anak2 aku ni putih bebenor compared dengan dia. Maklumlah itik Muscovy ni itik pedaging yang diimport dari Perancis tetapi dibiakkan di India.


P/S Sedih nak beritahu...bapa angsa bakal dikorbankan esok. Bukan tak sayang...tetapi kasihankan dia "menduda" !!! Perangainya berubah 360 darjah. Bising pulak tak menentu (memanggil pasangan yang tak datang-datang agaknya). Anim lalu berdekatan pun dia bising..kesian lak kat jiran-jiran sebelah rumah...


Artikel berkaitan:

Belum ada komen untuk "Anak Angkat Si Bapak Angsa"

Catat Ulasan

Komen anda amat dihargai