Home · About Me · Sitemap ·

Ketagih Teh Tarik


Nak tahu mana tempat Anim bersembang dengan Encik Suami...bercerita tentang hajat dan impian atau cita-cita kami berdua? Bukan di atas sofa..bukan di dalam kereta..bukan di dalam kamar beradu! Kami berdua lebih suka bersembang sambil meneguk teh tarik di Restoran Nasi Kandar Hussain di Pekan Baru selepas kedua2 hero di rumah itu dihantar mengaji Quran selama 2 jam.

Banyak keputusan dan persetujuan dicapai di kedai Mamak ini. Banyak juga rancangan yang dibuat bila berdua-duaan di sini. Adakalanya...rancangan yang dibuat perlu dirahsiakan dari anak-anak kerana kedua2 hero Anim boleh tahan juga telinganya...silap2 rancangan "bocor" kerana seronoknya dia nak bercerita kat cikgu2 dia, atuk dan nenek di kampung (Si Abdul kecil le tu!). Apatah lagi rancangan kita itu melibatkan wang ringgit.  Mungkin ada ibubapa yang tidak sependapat dengan Anim..namun bagi Anim tak perlulah kita share 100% perancangan masa depan, wang ringgit, rahsia dan ketidakpuasan kita tentang sesuatu samada masalah negara, masalah kerja atau masalah keluarga dengan anak2. Tak eloklah kita "beban"kan fikiran mereka dengan masalah orang tua...

Katalah apa sahaja...teh tarik penyumbang kencing manis la...penyakit jantung la...obesiti la......nak buat lagu mana? Tak dapat secawan macam ada sesuatu yang kurang ...bukan banyak pun..segelas kecil ni saja sehari..jadilah.

P/S Encik Suami pun dah pening sebab Mrs. dia yang mengajak p pekena teh tarik ...

Artikel berkaitan:

Belum ada komen untuk "Ketagih Teh Tarik"

Catat Ulasan

Komen anda amat dihargai