Home · About Me · Sitemap ·

"Cuci The Movie" Duo?


Ingat tak Cuci The Movie oleh Hans Isaac yg dilakonkan oleh Afdlin , Awie, AC Mizal dan Hans sendiri. Kisah 4 pemuda pencuci tingkap dan kerja cuci mencuci mereka. Anim cukup seronok menyaksikan gandingan mereka ber4 berlakon . Apa kaitan mereka dengan entry Anim kali ini??

Ni si adik...

Kalau Cuci The Movie mereka ber4...movie Anim pulak ni ber2. Mereka bukan saja cuci tingkap malah segala-galanya dari pinggan mangkuk, bilik air, mop lantai, bilik air, vacum bilik, segala sawang.Pendekata dari A sampai Z pagi tadi 

Remaja 2 beradik berusia 17 tahun ini "dipinjamkan" oleh kawan Encik Suami setelah usaha Anim mendapatkan khidmat tukang cuci wanita (Indonesia) gagal kerana jadualnya penuh sehingga dekat raya. Haiyaa...lambat booking. 

Walaupun pada awalnya Anim ragu-ragu dengan keupayaan mereka (sebaya adik bongsu Anim ) namun hasilnya di luar jangkaan Anim. Kata Encik Suami, mereka memang telah diasuh oleh ibu mereka melakukan perkara-perkara tersebut. Bukan calang-calang budak boleh membersihkan dapur Anim yang berminyak, baju-baju yang belum berlipat dan berhanger dan menyusun buku-buku dan barang dengan cantik. Pinggan mangkuk pun tersusun cantik. Bertuah dapat anak pandai membantu nih. 

Oh ya, mem rumah ni ada urusan di luar . Sebab tulah tak dapat uruskan kerja-kerja pembersihan dan pengemasan rumahnya sendiri hari ini. Esok malam dah nak balik Johor . Rumah yang ditinggalkan kena tip top supaya tak pening balik dari kampung nanti.

Yang ini pula si abang. 

Mereka ni sebaya rupanya. Ingatkan kembar. Rupa-rupanya si abang lahir awal tahun dan si adik hujung tahun.

"Eh, cikgu kan pandai arah murid." tegur Encik Suami bila Anim katakan Anim tak reti nak bagi arahan kat adik-adik ni pagi tadi. Tak taula nak kata apa. Lagi-lagi tengok depa macam adik sendiri. Dah lah bulan posa, bukan dapat minum pun. Minta Encik Suami sendiri bagi arahan dan terangkan bahagian mana yang perlu dibuat dan dibersihkan. Haa...dia kan dah biasa arah orang..tentu tak ada masalah menerangkan kehendak kita. 

P/S Setelah hampir 5 jam mereka ber2 ke luar, ke dalam, ke depan, ke belakang, 2 thumbs up Anim beri. Bravo dik, len kali boleh mai lagi.Mudah-mudahan ada cita-cita nak buka syarikat pembersihan bila besar nanti.

Artikel berkaitan:

Belum ada komen untuk ""Cuci The Movie" Duo?"

Catat Ulasan

Komen anda amat dihargai