Home · About Me · Sitemap ·

Selamat Hari Kemerdekaan ke 53


SELAMAT HARI MERDEKA!!!! Selamat Ulangtahun ke 53, Malaysia. "1 Malaysia, Menjana Transformasi" Alhamdulillah, dah 2 tahun berturut-turut sambutan Hari Kemerdekaan di bulan Ramadan, bulan penuh keberkatan. Tahun hadapan sambutan kemerdekaan mungkin dalam bulan Syawal. Selepas itu entah bilalah lagi agaknya kita jumpa sambutan kemerdekaan dalam bulan Ramadan...insya-Allah kalau umur panjang.

Dari pagi Anim tak keluar rumah. Duduk depan TV menyaksikan sambutan yang diadakan di Stadium Putra Bukit Jalil, KL. Duduk-duduk sambil mengemas rumah. Aduhh...time mengemas ni, macam2 benda yang disangkakan hilang...ketemu semula. Gembiranya hati bila jam tangan Guess yang disangka hilang selama ini terletak elok dalam kocek beg sandang yang dah berbulan2 tersangkut di belakang pintu.

Si Abdul dan Encik Suami sewaktu Sambutan Hari Kemerdekaan ke 51 di Dataran Merdeka, 31 Ogos 2008


Si Abdul bertanya bila kami nak bawa dia melihat perbarisan kemerdekaan seperti dalam TV. Seingat Anim sekali saja dapat bawa dia secara live iaitu sewaktu dia berusia 7 tahun..2 tahun lalu di zaman Pak Lah.


Entah ingat ntah tidak waktu dia diheret Encik Suami untuk bergambar bersama Datuk Misbun Hj.Sidek, Tan Sri Lee Lam Thye, Tan Sri Prof. Khoo Kay Kim dan Karam Singh Walia. Abah tu yang lebih2..huhu...

P/S  Adakah generasi muda sekarang memahami erti kemerdekaan sebenar? Anim cukup bersetuju kalau Sejarah dimasukkan semula ke dalam silibus . Tanpa sejarah, kita tidak dapat mengenal identiti seseorang dan asal usul sesebuah bangsa dan negara.

Artikel berkaitan:

Belum ada komen untuk "Selamat Hari Kemerdekaan ke 53"

Catat Ulasan

Komen anda amat dihargai