Home · About Me · Sitemap ·

Kawan baru 2 Abdul


Sejak ketiadaan Bella (sini) menjadi teman 2 Abdul, depa "mati kutu" di rumah bila duduk2 menonton TV. Bella lah yg menjadi teman untuk dibelai2 sementara mata terpaku di TV. Sekarang...mereka telah temui pengganti walaupun bukan "hak sendiri".


Nilah Si Belang..kucing baka tempatan yg selalu bertandang ke rumah kami. Actually, dia ni kucing jiran sebelah rumah. Makanan yang diberi jiran , dalam tin. Tetapi dah genetik tempatan (kampung) agaknya...bila Encik Suami beri makan pada angsa2 kami..ikan atau keropok, dia dengan selamba masuk ke dalam kawasan berpagar angsa itu dan menikmati hidangannya di sana.

Apalagi.."bising" juga lah angsa2 itu...penceroboh...... penceroboh agaknya.. Kekadang, dia mengejar cicak mengkarung... dijinjingnya ke sana ke mari.. Haaa, bestlah dapat teman macam Belang ni kan? Sesekali mai rumah kita, time makan dan berehat balik rumah tuannya.

Ni pulak kawan terbaru mereka. Anis, yang tinggal selang 2 pintu dari rumah kami. Kucing parsi yang sering didukungnya itu...jadi teman rindu 2 Abdul kepada Bella.

P/S Kerap berpindah memang dapat ramai kawan baru, tapi kawan lama tidak dilupa.

Artikel berkaitan:

Belum ada komen untuk "Kawan baru 2 Abdul"

Catat Ulasan

Komen anda amat dihargai