Home · About Me · Sitemap ·

Pondok itu berpenghuni juga akhirnya....


Dengan rasminya, hari ini tamat sesi persekolahan 2012 bagi kami di Utara. Gembiranya 2 Abdul. Tak terkecuali juga buat si Ummi...

Sebaik tiba di rumah...terpandang sesuatu di porch. Melompat turun 2 Abdul dari kereta. "Apa tu..apa tu"..Hmmm...apa projek abah untuk hangpa ber2 cuti sekolah ini agaknya. Ni mesti nak mengisi p o n d o k  yang 6 bulan kosong tak berpenghuni di belakang rumah.
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
Anak angkat Anim yang terbaru...15 betina dan 5 jantan burung puyuh telur. Kata Encik Suami nisbah itu sesuai untuk pembiakan. (Nisbah 1 jantan : 3 betina). Burung puyuh ni dibeli 3 ekor, RM10 di hari terakhir Hari Penternak, Peladang dan Nelayan peringkat negeri Kedah petang tadi (2 tahun lalu pun di tempat yang sama). 

Ya Allah, kasihannya. Mati dah 2 ekor puyuh betina ni. Terkeluar juga dari mulut Encik Suami, "Depa ni pandai bela tapi tak pandai jual". Rupa-rupanya 15 ekor betina tu dimasukkan dalam satu kotak manakala satu kotak lagi berisi 5 ekor jantan. Mana tak mati kelemasan dalam keadaan terhimpit-himpit dari Alor Setar ke Sg.Petani.Tak terfikir pulak dia nak check sewaktu "packing". Kita beranggapan penjual lebih berpengalaman!


P/S Suka makan puyuh masak kicap

Artikel berkaitan:

2 Komen untuk "Pondok itu berpenghuni juga akhirnya...."

  1. si ada jugak jual puyuh tapi frosen .. telur pun ada

    BalasPadam
  2. bila ada membela ni mala, yg paling best..teringin nak makan, terus sembelih, hee

    BalasPadam

Komen anda amat dihargai