Home · About Me · Sitemap ·

Murtabak Singapore@Muar

Tak tahu apa yang berlaku. Entri yang dipublish pagi tadi sudah tiada dalam post list. Entri ini kena compose semula. Cuma cerita jadi pendek lah. Maklumlah kena sembang cerita dua kali..

Bertukar arah ke Restoran Murtabak Singapore bila R e s t o r a n   M e e   B a n d u n g  M u a r ditutup semalam. Tak jauh mana....masih dalam satu deret kedai.

Sebenarnya, kami baru pekena Asam Pedas di restoran berdekatan (belum sempat buat entri). Ni kes makan ke melantak? Cuti 5 hari saja tapi semua nak dirasa. So, jalan penyelesaian..makan di sana sikit, di sini sikit...janji dapat rasa semua. Heee...

4 keping roti canai (berisi daging cincang + bawang ) dilekatkan bersama dengan 4 biji telur. Kemudian dibelah dua memanjang.

Murtabak 2 keping dipotong memanjang (Murtabak Super) ini kami kongsi 4 beranak ( RM10). Next time kena cuba Murtabak Special, RM16. Lain dari murtabak mamak yang selalu dicuba mahupun Murtabak Raja yang popular di Pantai Timur.

Kuah murtabak pun ala-ala sos, bukannya hirisan bawang mahupun kuah kari.


Inti murtabak iaitu daging cincang yang dimasak garing memberikan rasa berbeza dalam penyediaan Murtabak Singapore ini . Kata tuan punya restoran....resepi ini diwarisi dari ibu mertuanya dari Singapore yang berketurunan Arab. No wonderlah....

P/S Banyak deretan restoran makanan di situ. Terpandang Restoran Mee Udang Banjir selang beberapa pintu dari sini. Kena tunggu 2,3 bulan lagilah JJCM Muar.


Artikel berkaitan:

2 Komen untuk "Murtabak Singapore@Muar"

  1. Belum pernah makan Murtabak Singapor...kat SP ada juai ka?

    BalasPadam
  2. Jgn kata SP, nak cari kat tempat lain di Johor pun payah..jumpa di Muar je nih

    BalasPadam

Komen anda amat dihargai