Home · About Me · Sitemap ·

Hadiah Raya.....


"Munyatul Musolli : Sheikh Daud Abdullah al-Fathoni"

Pemberian seorang Ustazah. Kami bertukar-tukar pendapat mengenai ceramah Ustaz Shamsuri di YouTube mengenai Solat Tasbih. Beberapa hari menjelang Syawal 1433H, dia menghadiahkan kitab yang begitu istimewa ini. Menariknya kitab Munyatul Musolli versi B.Malaysia , cetakan ke12 ini telah diterjemahkan dari loghat Fatoni (menurutnya, susunan kata-kata dalam loghat asal amat sukar difahami) ke dalam B.Malaysia.

Kitab ini begitu popular dikalangan penuntut pusat-pusat pengajian pondok, madrasah dan surau di Utara Semenanjung Malaysia dan juga selatan Thailand sejak kira-kira 200 tahun lalu. Ia amat berguna dan baik untuk dipelajari oleh para pelajar dan orang awam terutama mereka yang baru hendak mengenali hal-hal berkaitan sembahyang.


"9 Di Antara Amalan Soleh Utama Yang Menjadi Kunci Murah Rezeki &
 4 Di Antara Perkara Yang Menyebabkan Rezeki Menjadi Sempit "
Pemberian Ustaz Akmal sempena Majlis Khatam Quran anjuran sekolah, Ramadan baru-baru ini. Walaupun hanya 45 mukasurat, buku tulisan Ustaz Ghazali Ibrahim ini menarik kerana beliau mengeluarkan dalil dan ayat-ayat tentang rezeki dari al-Quranul Karim.

"Motivasi Memburu Kejayaan: 3K" 
Pemberian Encik Suami beberapa hari lalu pun sudah banyak kali diulangcetak.

Menariknya...dia yang mendengar slot motivasi dan berjumpa sendiri dengan penulis, Datuk Dr. Maznah Hamid, "The Iron Lady" di Kota Bharu turut meniupkan "kata-kata motivasi" kat Anim.."Anim kena percaya pada diri sendiri.."

P/S Kerana percaya pada diri sendirilah...terlahirnya blog yang asalnya bertujuan syok sendiri, heee...

Artikel berkaitan:

Belum ada komen untuk "Hadiah Raya....."

Catat Ulasan

Komen anda amat dihargai