Home · About Me · Sitemap ·

Kehidupan sebenar menantimu di alam barzakh....

Al-Fatihah buat Ismadi bin Hj Ismail
(24 Januari 1971 - 16 Februari 2012)

Entry ini sepatutnya dipost semalam. Oleh kerana tidak dapat pulang ke Johor untuk menziarahi dan mendapat cerita tepat mengenai sebab arwah sepupu Anim ni meninggal dunia, Anim simpan dulu dalam draft.

Arwah yang tidak ada sebarang penyakit sebelum ini meninggal dunia kerana demam campak (chicken pox) sejak Isnin lalu. Dari Allah kita datang..kepadaNya kita kembali. Petang Khamis (sebelum Maghrib) arwah meninggal dunia dalam tidur. Arwah meninggalkan 3 anak perempuan dan seorang lelaki.

Jenazah telah dikebumikan selepas solat Jumaat semalam. Takziah buat kesemua anak-anak, keluarga ayahanda saudara Anim terutama Pakcik Mail (En) yang kalau dahulu ...... tangannya menyambut kelahiran Allahyarham ..kini dengan tangannya jugalah beliau menguruskan pengkebumian anak sulung 5 beradik itu yang kesemuanya lelaki.

Patutlah status dalam wall FB nya sejak kebelakangan ini berbaur perpisahan. Video klip Rabbani: Pergi Tak Kembali dan Sudirman :Salam Terakhir bagaikan menjadi tanda buat kami yang tak menyedarinya..malah bila membaca status arwah yang tertera "teringat pada arwah ibu" (meninggal dunia 33 tahun yang lalu ketika dia berusia 8 tahun) membayangkan seolah-olah dia terasa ajalnya semakin hampir. Dan tambah mengharukan, menurut adik arwah, arwah sebelum ini bekerja di Ampang. Dia baru berpindah balik ke Johor dan baru sehari bekerja di Kulai!

Pergilah Adi menemui Pencipta mu. Insya-Allah, kami akan menyusulmu kelak. Kehidupan sementara di dunia ini bakal digantikan dengan kehidupan kekal buat selama-lamanya. Doa kami yang masih diberi Allah kesempatan untuk bernafas....semoga dirimu ditempatkan bersama-sama dengan golongan beriman.

P/S Kepada readers, mohon disedekahkan Al-Fatihah  kepada arwah. Mudah-mudahan, bila giliran kita pula menyusul...ada pula insan lain yang tidak dikenali sudi menyedekahkan Al-Fatihah buat kita.

Artikel berkaitan:

Belum ada komen untuk "Kehidupan sebenar menantimu di alam barzakh...."

Catat Ulasan

Komen anda amat dihargai