Home · About Me · Sitemap ·

Pengalaman Misteri 3

Cerita 3


Jam 6 pagi hari ke2...kami serentak terjaga bila nurse melakukan prosedur biasa. Selesai bersolat Subuh, Encik Suami mengambil buku "Travelog Haji:Mengubah Sempadan Iman" oleh Muhd Kamil Ibrahim yang Anim bawa dari rumah dan duduk membaca di sofa bersebelahan. Dalam jam 8.30 pagi, dia mandi dan bersarapan pagi, lengkap berT-Shirt dan berseluar jeans.

Curiga juga melihat kelakuannya. Macam dah confirm dapat discaj aja pagi ni. Bila diajukan kerisauan Anim kerana Anim ada paper (exam OUM) lagi hari ini, Encik Suami mengatakan dia tak sanggup menghidu bau ubat lagi. Kalau tak duduk rumah, duduk hotel pun tak pe. Heran..heran...

10 pagi, doktor mai check dan alhamdulillah doktor izinkan keluar wad. Encik Suami meminta Anim berkemas dan dia turun ke tingkat bawah untuk settle bil. Kemudian kami sama-sama singgah di kafe hospital untuk menemankan Anim minum pagi. 

Anim lihat Encik Suami mengurut-ngurut lehernya. Sudah...peninglah tu. Kenapalah tadi tak beritahu doktor. Dia menjawab, dia tak boleh tidur lena malam tadi. Nak kejutkan Anim, tak sampai hati. Haaah, apa berlaku?

Menurut Encik Suami, dia tak lena kerana ada "benda" yang mengusiknya. Dia terbangun dari tidur kerana terasa tangan kanannya di angkat ke atas. Dia lihat sekeliling...tiada oranglain selain Anim yang tidur di kerusi panjang bersebelahan. Jam di dinding menunjukkan 1 pagi. Ish...takkan nurse datang check. Dia terus sambung tidur. 

Tak lama kemudian, Encik Suami terjaga lagi bila terasa ada benda yang menggoncang badannya dengan kuat (hingga terkujat-kujat). Dia memberanikan diri duduk dan perhatikan sekeliling tapi tak ada apa-apa. Cahaya samar kerana hanya lampu di depan bilik air sahaja yang dibuka.

Sambung tidur lagi. Baru sekejap terlena...badannya digoncang lagi. Kali ni jam tunjuk pukul 2. Ish...Anim masih lena..tak bergerak seinci. Dia tak peduli...sambung tidur lagi


Kemudian, dalam pukul 3 pagi...dia terjaga kerana terdengar bunyi sesuatu di tingkap wad (balcony) . Kali ni kena bangkit dari katil. Dia menjenguk keluar tingkap, mencari punca bunyi. Tapi tak ada apa-apa di situ. Encik Suami tidur semula jam 4 pagi dan tiada gangguan sehinggalah nurse datang check tekanan darah jam 6 pagi
 
Hmmmm...patutlah tak sabar-sabar nak discaj!!!

P/S Kalau Anim berada di tempat Encik Suami...mau terkencing dibuatnya.

Artikel berkaitan:

Belum ada komen untuk "Pengalaman Misteri 3"

Catat Ulasan

Komen anda amat dihargai